*
Dodane 2011-07-31 11.11 , komentarzy 23

Ograniczenia prędkości. Jesteś kierowcą? Musisz to wiedzieć

Za jazdę lewym pasem możemy dostać mandat. Podobnie za zbyt wolne przemieszczanie się.

Za jazdę lewym pasem możemy dostać mandat. Podobnie za zbyt ...

Ograniczenia prędkości. Jesteś kierowcą?...

Autor: Sekcja ruchu drogowe drogowego KWP

Gdyby przepytać kierowców, większość nie wiedziałaby z jaką prędkością mogą jeździć w terenie zabudowanym w dzień, w nocy, czy na drogach szybkiego ruchu. Ta niewiedza może sporo kosztować. Policjanci zapowiadają, że nie zamierzają być łagodni dla tych, którzy nie przestrzegają przepisów. – W tym roku mam więcej przypadków przekraczania prędkości, niż w latach ubiegłych – mówi podinspektor Grzegorz Sudakow, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. – Drogi mamy w bardzo złym stanie, a wciąż o tym zapominamy.



Możemy jechać 10km/h szybciej

10 km/h szybciej Polska jest jedynym krajem, który przyzwala na łamanie przepisów na drogach. Wszystko za sprawą jednego, według policjantów – absurdalnego przepisu. – Dotyczy on wszystkich prędkości. Możemy jechać o 10 kilometrów na godzinę szybciej, niż pozwala na to znak. Wtedy ani policyjny patrol, ani straż miejska nie mają prawa ukarać mandatem – opowiada podinsp. Grzegorz Sudakow. – Jeśli jednak dojdzie do wypadku a biegły stwierdzi, że jechaliśmy większą prędkością niż zezwala znak, jest to naruszenie przepisów. Oznacza to, że w terenie zabudowanym w mieście możemy jechać nie 50 a 60 km/h. W nocy można osiągnąć zgodnie z prawem jeszcze większą prędkość. Od godziny 23 do 6 rano na „pięćdziesiątce” dopuszczalna prędkość zwiększa się do 60 km/h. Dodajemy do tego kolejne 10 km/h, na które pozwala nam rozporządzenie i maksymalnie jedziemy 70km/h. – W całej Unii Europejskiej w nocy jeździ się w terenie zabudowanym maksymalnie 50 km/h – mówi Sudakow. – Tylko u nas mamy do czynienia z takim absurdem. To przyzwolenie na łamanie przepisów.

Najczęstsze grzechy kierowców

Do najczęstszych wykroczeń popełnianych przez kierowców policja, oprócz nieprzestrzegania ograniczeń prędkości, zalicza niewłączanie kierunkowskazów. Bardzo często zdarza się też tamowanie ruchu na jezdniach z kilkoma pasami ruchu. – To również karane jest mandatami – mówi podinspektor Grzegorz Sudakow. – Bardzo często mamy z tym do czynienia na ulicy Gdańskiej. Zwracamy na to uwagę. W Polsce mamy ruch prawostronny. Lewy pas powinien być wykorzystywany do wyprzedzania. Kolejnym grzechem kierowców jest wyprzedzanie na pasach lub bezpośrednio przed nimi.

Inspekcja Transportu Drogowego bez litości

Od 1 lipca Inspekcja Transportu Drogowego przejęła od policji oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad fotoradary. Teraz, gdy zrobią nam zdjęcie – fotografie trafiają do centrali w Warszawie i dopiero tam pakowane są do kopert i rozsyłane do tych, co przekroczyli prędkość. – Wcześniej ustawialiśmy fotoradary w ten sposób, by robiły zdjęcia dopiero od przekroczenia prędkości o 20 km/h. Teraz inspekcja zmniejszyła próg tolerancji do 11 km/h – mówi podins. Grzegorz Sudakow, naczelnik wojewódzkiej drogówki. – Jest jednak pewien haczyk. Możemy jechać na „siedemdziesiątce” 80km/h. Jeśli jednak przyspieszymy o kolejny kilometr mandat zapłacimy za 11km/h.

Most Pionierów na cenzurowanym

W ostatnim tygodniu straż miejska ustawiła się z fotoradarem na Moście Pionierów. Tylko w ciągu dwóch godzin zrobiła zdjęcie dwustu kierowcom, którzy jechali zbyt szybko. – 200 metrów przed pomiarem na Moście Pionierów był ustawiony znak D-51. Zawsze przed rozpoczęciem pomiarów robię jego zdjęcie, by nikt nie zarzucił, że pomiary nie były oznakowane – tłumaczy Grzegorz Kromski, kierownik referatu ruchu drogowego ze straży miejskiej. – W większości kierowcy jechali o 30km/h za szybko. Rekordzista na liczniku miał 134 kilometry. Na Moście Pionierów znak nakazuje jechać 70 km/h. Rozporządzenie zwiększa tę prędkość do 80 km/h. Niewielu kierowców i tak przestrzega tych ograniczeń. – Zdarzają się tacy, którzy jadą tam z prędkością 160 km/h – mówi podinspektor Grzegorz Sudakow. – Tam jest jeszcze jeden problem. Stanowią go autobusy i samochody ciężarowe. W terenie zabudowanym mogą jechać 50 km/h, nawet wtedy, gdy znak mówi inaczej. Nie przestrzegają tego. W najbliższym czasie planujemy wzmożone kontrole tych pojazdów. Chcemy ukrócić to działanie.

X

Miejsce
w rankingu
Andrzej Kus

brak opisu

Komentarze

? Gość
~?
jaki paragraf zezwala na to ,że 2011-07-31 11.30

"Możemy jechać o 10 kilometrów na godzinę szybciej, niż pozwala na to znak"

Zs Zs
Szaleńcy 2011-07-31 11.30

Gdyby zakwalifikować drogę według prędkości, jaką osiągają na niej kierowcy, to Most Pionierów byłby autostradą (dla motocyklistów niemiecką) ;/

potyk potyk
Zasłaniamy częściowo tablicę 2011-07-31 11.39

Zasłaniamy częściowo tablicę rejestracyjną i można cisnąć ważna sprawa nie naklejanie nalepek z rejestracja na szybie, i niech sobie zdjęcia robią.

abc Gość
~abc
debilny kraj z debilnymi przepisami 2011-07-31 11.40

Tylko w kraju debili takim jak polska sa takie ograniczenia. W kazdym normalnym kraju jest kilka stalych ograniczen obowiazujacych calodobowo chyba ze znaki pokazuja inaczej na danych odcinkach. A kraju debili czyli polsce trzeba miec tablice ze soba zeby wiedziec ile gdzie mozna jechac i czym.
Dla przykladu wjazd do polski http://www.roadking.riders.pl/prawo/d_39.gif i wjazd do niemiec http://www.verkehrsportal.de/images/zeichen/42/42_393.gif

dude Gość
~dude
potyk 2011-07-31 11.54

zasłoń sobie częściowo oczy i pier***nij się ta pusta głową w najbliższe drzewo...

a_zajac a_zajac
błąd pomiaru 2011-07-31 12.07

niepotrzebny żaden przepis żeby jechać 10km/h więcej. Wszystkie pomiary zawierają błąd, ponieważ urządzenia nie są idealne.

on Gość
~on
.. 2011-07-31 12.17

Bez sensu było by się włóczyć 50 km/h w nocy kiedy na drodze nie ma pieszych a i ruch jest znikomy. W nocy w mieście dochodzi do najmniejszej liczby kolizji i potrąceń o wypadkach już nie wspominając.
Co do Mostu Pionierów to nie rozumiem dlaczego jest traktowany jak teren zabudowany? Nie ma tam przecież przejść dla pieszych ani domów więc ograniczenie powinno być tam przynajmniej do 100 km/h jak nie większe. Ciężko w regionie znaleźć 3-pasmową drogę,a nawet ekspresówka nad morze jest w dużo gorszym stanie a tam można jechać na 2-pasmówce po betonie 120 km/h więc jeśli chodzi o Most Pionierów to absurd że można tam tylko jechać 70 km/h mimo że są 3 pasy.

krystyna S krystyna S
Gość ~abc wyjaśnił wszystko 2011-07-31 12.52

Polska :
http://www.roadking.riders.pl/prawo/d_39.gif
Niemcy :
http://www.verkehrsportal.de/images/zeichen/42/42_393.gif

Zarządzający Niemieckimi kierowcami traktują ich jak potrafiących myśleć ludzi
zaś Zarządzający kierowcami w Polsce wszystko komplikują aby wyprodukować wystraszonych potencjalnych przestępców – dostawców za mandaty karne pieniędzy do budżetu w myśl sowieckiej zasady:
„Dajcie chłopa – paragraf znajdziemy”
Zamordyzm ( red.Ziemkiewicz) – totalitaryzm ( ks.Rydzyk) ma sie w Polsce dobrze.
a_zajac – nie masz racji, bo Pan Redaktor napisał wyraźnie że jest przepis tylko w Polsce !!
„10 km/h szybciej Polska jest jedynym krajem, który przyzwala na łamanie przepisów na drogach. Wszystko za sprawą jednego, według policjantów – absurdalnego przepisu.”
Czyżby tylko w Polsce były takie niedoskonałe przyrządy ?

DZIARA DZIARA
Ograniczenia prędkości ok, ale 2011-07-31 13.04

w wielu miejscach gdzie o ograniczeniu prędkości rozmyślali lokalni decydenci automatycznie miejsca te stają się punktami do zarabiania pieniędzy zamiast zwiększania bezpieczeństwa. Podam kilka przykładów, bo fotoradary często stoją w tych miejscach, gdzie zagrożenie jest niewielkie (takie jak wszedzie indziej) :

1. Most Pionierów cyt. z powyższego artykułu: "W większości kierowcy jechali o 30km/h za szybko" Chyba o czymś to świadczy ? Rozmawialiśmy już tutaj na łamach MM, że jechać 100km/h jest najbardziej optymalnie. Kierowcy w większosci nie jadą według znaków i kurczowo patrzą na prędkościomierz czy nie wychyliła się wskazówka powyżej 70. Jedzie się na wyczucie obserwując drogę dopasowując prędkość do natężenia ruchu, pogody czyli związanej z tym widoczności i wielu innych czynników. Na trójpasmowej drodze, gdzie nie ma pieszych stawiać ograniczenie do 70? W Berlinie choćby na dwupasmowych autostradach w środku miasta są ograniczenia do 100km/h i jest to tam egzekwowane. Dlatego tam panuje kultura. Już niedługo pojawia się kładki dla pieszych, czy nie warto pomyśleć o zwiększeniu limitu prędkości na Gdańskiej do 100km/h, po poprawie stanu drogi? Jest to główna droga tranzytowa w mieście...

2. Schowany radiowóz z fotoradarem za filarami trasy zamkowej na dole na Jana z Kolna. Ograniczenie do 50km/h pewnie z powodu pasów przez które przechodzi jeden pieszy na godzinę... Dwupasmowa droga jedna z ważnych dróg tranzytowych. Wg mnie powinno tam być ograniczenie do 70km/h.

3. Powstańców Wlkp. przy Gimnazjum nr 9. Dwupasmowa droga - główny wjazd na Pomorzany i ograniczenie do 40 (SŁOWNIE CZTERDZIESTU !) km/h. Główne zagrożenia to piesi szczególnie gimnazjaliści, a mój kolega dostał w tym miejscu wczoraj mandat... przypominam, że są wakacje. Trafność doboru punktu pomiaru prędkości w 100% nastawiona na zysk pod przykrywką "zwiększania bezpieczeństwa".

Policjanci mierzą tą prędkość, mierzą i mierzą, wystawiają mandaty, a ludzie tym nie powodują zagrożenia.

Proszę zwrócić uwagę, jak wiele w ostatnim czasie miało miejsce potrąceń pieszych w naszym mieście. Czy to z powodu zbyt szybkiej jazdy? Oczywiście, że nie tylko z powodu nieustąpienia pierwszeństwa pieszym. Nie potrzebne są światła, przy których jak pieszy przejdzie, to ja musze jeszcze minutę stać na czerwonym w samochodzie jak idiota. Pieszy przeszedł to jadę, po co ja mam stać na czerwonym jak na pasach pusto? Ludzie chcą świateł na Przyjaciół Żołnierza, a to tylko spowolni ruch... Dlaczego patrol policji nie ustawi się w miejscu pasów i obserwuje jak kierowcy ustępują pierwszeństwa pieszym? Do tego nie są potrzebne światła, kierowca jak widzi pieszego na pasach ma obowiązek mu ustąpić pierwszeństwa a jest to całkowicie nieegzekwowane, a kierowcy jadą jak święte krowy.

Na koniec dodam, że nie dostałem nigdy żadnego mandatu, żeby ktoś nie myślał, że się wyżywam na policjantach za moje 23 punkty karne :P

Andrzej Kus Andrzej Kus
jeśli chodzi o prędkość maksymalną 2011-07-31 13.29

na Moście Pionierów mogłaby być 80km/h. Z tego co mówili policjanci większej w mieście, zgodnie z prawem, nie można ustawić

Zgaga Gość
~Zgaga
śmiechu warte 2011-07-31 14.34

Sporadycznie na Moście Pionierów widzę kierowcę jadącego przepisowo,ten znak z ograniczeniem do 70/h to śmiech na sali,90-100/h to idealna i bezpieczna prędkość

dosc Gość
~dosc
Zespół pojazdów poza terenem zabudowanym 70 km/h :D 2011-07-31 16.09

Tyle to te zespoły maja w miasteczkach :) a poza wala średnio 80-90 km/h. Wskazuje to na to że albo ITD jest w tej kwestii pobłażliwa albo kierowcy coś kantują :). Choć wolę gdy dają 90 niż na naszych polskich drószkach wyprzedzać taki zespół jadący 80 km/h z przepisową 90 na liczniku.

Wraith Wraith
Prędkość. 2011-07-31 21.02

Na wjeździe do Polski od strony Niemiec olbrzymia tablica z prędkościami,natomiast w kierunku odwrotnym tablica za trzema prędkościami:Teren zabudowany:50km/h.Po za terenem zabudowanym:100km?h.Autostrada:130km/h.Człowiek jest w stanie zapamiętać,ale nie u nas.

Wraith Wraith
Krystyna. 2011-07-31 21.05

Podałaś błędną informację.W Polsce na autostradzie:140km/h.

>:E Gość
~>:E
"200 metrów przed pomiarem na Moście Pionierów był ustawiony znak D-51" 2011-07-31 23.12

a nie wypadałoby postawić drugiego jako powtórzenie, tego po prawej stronie? W końcu mamy jezdnię jednokierunkową z wieloma pasami ruchu.
Ciekawi mnie jakiej grupy wielkości był ten znak. W tymczasowej organizacji ruchu (na czas pomiarów) znak powinien być o 1 grupę wielkości większy, czyli zamiast 60x75 cm powinien mieć 90x112,5 cm. Takich landar nie da się przeoczyć, chyba, że ustawili za drzewem.

www.stanbud.szczecin.pl Gość
~www.stanbud.szczecin.pl
www.stanbud.szczecin.pl 2011-08-01 08.17

www.stanbud.szczecin.pl

krystyna S krystyna S
Purchel- to jest dowod zagmatwania prawa w Polsce ! 2011-08-01 09.46

co chwila jakaś zmiana aby się kierowca nie połapał !
To tak jak w Szczecinie- zmiana znaków i zakazów/nakazów i ..kasujący mandaty Strażnik Miejski lub Policjant.!

Greggi Gość
~Greggi
~~~gość Stanbud 2011-08-01 14.40

Poczytaj w necie opinie ludzi, o twojej firmie i jej wykonastwie, to zrozumiesz, że taki marketing ma jak kij - 2 strony. Jak tam likwidacja fuszerek budowlanych??

abc Gość
~abc
Greggi - 2011-08-02 08.24

- wejdz na strone :)
Akurat to jest jeden z tych klientow chyba co zalozyl strone z ostrzezeniem przed ta firma :)

mimi Gość
~mimi
nikt tu nie pisze... 2012-01-22 19.31

to w końcu można jechać 150 na autostradach czy nie ?

dzony Gość
~dzony
10 2012-09-02 17.09

o 10 mozna tylko w przypadku urzadzen stacjonarnych, policjant z suszarka moze nam walnac mandat za 51km/h na 50

Gość Gość
~Gość
Ustawa odnośnie przekroczeń o 10km/h 2013-01-06 10.10

USTAWA z dnia 29 października 2010 r.
o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw1) (Dz. U. z dnia 30 listopada 2010 r. Nr 225, poz.1466)

sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości.

spostrzegawczy Gość
~spostrzegawczy
od 23 do 6? 2014-10-26 09.37

Poprawcie błąd, bo wychodzi kołomyja...

Dodaj swój komentarz: